snabbe 0 Postad 7 Juni , 2011 köpte ett komplett paket med drev samt motor ifrån en flipper 700 Aq140 280 drev jag undrar om det är någon som vet vad det sitter för propeller på dom, det står inget på den jag har:(.. Vill då byta för den vill lätt varva 6000 flyger upp som en kanon. nu i helgen som var så va vi 5 vuxna 4 barn samt fullpackad båt med kylväskor barnvagnar en massa andra saker. Inga problem att plana o låg ändo o körde bra på ca 4800 varv gör 25 knop vid 5500 varv enligt min garmin. Min båt är en nora 20 dc Är inne på en fyrbladig historia som man kan ställa stigningen tacksam för tipps Mvh snabbe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjellan 0 Postad 9 Juni , 2011 Om du menar dom som är gjorda i komposit så tycker jag du ska undvika dom. Funkar kanske på mindra lättare båtare annars är det enlig min erfarenhet skräp. Ring och prata med grabbarna på propeller trim dom kan säkert hjälpa dig. Det du ska ha koll på är vikt på båt, utväxling på drev och maxvarv på motorn. Bara ett tips. //Mvh Bjellan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
snabbe 0 Postad 9 Juni , 2011 tackar för tipset Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser