peos 0 Postad 29 Oktober , 2004 Hej, vi har nyligen köpt en Catalina M22 -75:a... i den sitter an VP AQ 170 ( B30 )....men sen har jag hört att den aldrig haft den motorn...ska vara B 18 eller B 20....men det ser ut att vara fabriksmonterat med stor motorlucka osv. Drevet är ett VP 270....någon som vet hur det var engång när det begav sig?? Nyfiken på allt när det gäller Catalina..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crew 0 Postad 29 Oktober , 2004 Titta i den här tråden som finns lite längre ned. http://www.maringuiden.se/forum/;thread=17823 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 29 Oktober , 2004 Tack, men det är jag själv som skrivet det....och undrar vidare i denna tråd......om motor frågan.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 17 November , 2004 Nu har jag fått svar av personer som vet... kontaktade Marieholms Marina och fick veta av en man som jobbat på fabriken att det tillverkades några stycken på slutet med VP aq 170...så det var ju roligt att man har en båt som är lite udda o speciell... Nu gäller det bara att fortsätta att hitta mer info om dessa Catalinor, menar givetvis alla modeller... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser