jlaee 0 Postad 7 Juni , 2011 Skall köpa en båt till säsongen men är lite osäker på vilket fabrikat jag skall satsa på har letat båt på blocket i en månad. Mina föräldrar har haft en ryds 530gt vilken gick riktigt bra i sjön men krävde ganska stor motor. Jag har tänkt mig en båt upp till 5 meter med 50-60 hk, med ett tak på 120tkr. Båten kommer till största delen gå i insjö men en och annan tripp till västkusten lär det nog bli. Har varit inne på att köpa en uttern 5102, även buster l, men efter att ha läst inlägg ang. buster L's sjöegenskaper har jag valt bort den. Vill ha en båt med ganska hög fribordshöjd etersom vi har barn. Tacksam för tips! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 7 Juni , 2011 Hej, jag har en Yamarin 540 bigride. Det är en väldigt stabil och sjöduglig båt med relativt höga fribord. Skrovet är hyfsat v-bottnat så den tar sjö på ett bra sätt. Ser att det ligger några stycken på blocket (dock inte min) och de håller sig inom din prisnivå med råge. http://www.yamarin.com/Etusivu/Mallisto/Mallistotkauttaaikain/540570m/540BigRide/tabid/2547/Default.aspx Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jlaee 0 Postad 7 Juni , 2011 Tack för tipset, men den kräver nog lite mer än 60hk för att få fart antar jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser