52rost50 0 Postad 5 Juni , 2011 Min HR31:a lutar åt styrbord. Det är ungefär lika mycket utrustning, samt diesel och batterier på båda sidor. Masten är rak. Vad kan detta bero på? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sueco 6 Postad 6 Juni , 2011 Hur mycket vikt krävs för att båten ska ligga plant? Har den alltid varit sne? Om inte när upptäckte du att den lutade? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Amanda31 21 Postad 6 Juni , 2011 Du har väl köket och köksskåpen på barbordssidan? Brukar ju ofta vara köksutrustning som packas högt upp och långt ut åt sidan som får båten att luta. Åt vilket håll bommen är ställd i hamn kan också spela roll. Segel väger mycket. Dragg och ankarkätting likaså. Jag har samma problem med min 31-fotare, men om man flyttar över en del tunga grejor till andra sidan rätar den upp sig. Skulle överraska mycket om det i ditt fall är en kosntruktion- eller byggnadsmiss. HR har koll på vad dom gör. Senast ändrad av Amanda31 | 06 juni 2011 | 17:18 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 6 Juni , 2011 HR har koll på vad dom gör, Hahahaha.... har dom? Har du följt med det senaste året i fallet med Nordé s HR 37:a? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Amanda31 21 Postad 6 Juni , 2011 Nej det har jag inte koll på. Berätta! Annars förknippar man ju Orustvarven med rätt hygglig kvalitet, eller hur? Krävs rätt mycket för att jag ska ändra den uppfattningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 7 Juni , 2011 För mycket att skriva om, men om du googlar på HR dellaminering så får du upp hur mycket som helst i ämnet. Det har passerat tingsrätten i Uddevalla där paret förlorade, men inför nästa instans så blev det en förlikning där bägge parter kom överens i en ekonomisk uppgörelse. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Amanda31 21 Postad 7 Juni , 2011 Där ser man. Annars är ju HR och kvalitet en ganska djupt rotad föreställning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
OscarPaKryss 0 Postad 9 Juni , 2011 Hahahah när jag läste rubriken lät det väldigt roligt:) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser