Anders_St 74 Postad 4 Juni , 2011 Alla iofs trevliga fester i helgen avklarade, nu ska stora älsklingen och jag åka ut till obruten horisontlinje. Byttafladen planerat mål, om det inte blåser för mycket, Gillar inte för mycket vind, är bekväm av mig. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 4 Juni , 2011 Lite avis. Ligger med ryggont uppe i Härjedalen och längtar ut på sjön. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 4 Juni , 2011 Min sympati! Fast du kanske inte behöver vara jätteavis. Verkar blåsa en del. :-( Sista fjärden före Biskopsö är helt öppen mot syd och kan få rätt bra våghöjd. Har iofs kryssat över den förut när jag inte vågat ta vågorna från sidan utan sicksackar i 45-graders slag. Nå, det finns ju mera skyddade parkeringsalternativ, fast då utan den utsikt som vill ha just nu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 4 Juni , 2011 Låter inte så kul att gå över från Gillinge i blåsigt väder. Gjorde det själv förra året fast från andra hållet och hade som tur var kapellet uppe. Sjöarna blåste över båten hela tiden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 6 Juni , 2011 Av någon anledning var det iofs blåsigt, men platt från Gillinge. Både dit och hem. :-) Att jag sedan inte tänkte efter och parkerade om till bättre plats innan det började blåsa 10-13 m/s sidvind på natten lördag-söndag är en annan sak. Lite dålig nattsömn med en del kollande, men ankaret höll fast och vi fick med visst besvär med oss både grillen och förtöjning från land på morron. 10-11 m/s i sidan på mitt åbäke blir ganska tungt att hantera. (En viss kaxighet över att åtminstone en båtgranne var tvungen att lämna ett par snören i land. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 6 Juni , 2011 Vi var i andra änden av Skoboraden idag och vädret var kanon. Sitter och redigerar en film för fullt som jag tänkte ladda upp senare. (Skoboraden är pärlbandet med öar som i söder börjar med Gillinge) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser