Gå till innehåll
söndag 10 november 2024
ciaraud

Antligen vår tur att sjösätta!

Rekommendera Poster

Efter att byggt båt sedan 2 mars 2009 så kan vi i morgon äntligen sjösätta. Får ligga vid varvskajen under dagen då vi saknade en kylslang till motorn och måste installera huvudströmbrytarna. Jag ska också hämta soff- och fåtölj-dynorna (på bilden ligger vinterkuddarna på plats). Men sedan ska vi mot hamnen och i till helgen ut på sjön för första gången sedan 2008!coollaugh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men va f...n! Varför blir det alltid såhär för mig???angry

Ni får gå in på bloggen och kolla om ni är intresserade helt enkelt.

Senast ändrad av ciaraud | 29 maj 2011 | 21:27

Senast ändrad av ciaraud | 29 maj 2011 | 21:33

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kul att se att ni är på G, trotts avsaknad av regn. wink

Dessvärre kommer jag med, om inte storm , så inte så långt ifrån, från Bohuslän till de östligar delarna (Täby Vallentuna Åkersberga) redan på Torsdagen.

Jag har en förmåga att dra till mig dåligt väder.

Det senaste året jag hade solsken och perfekta seglarvindar en hel månad i sträck var sommaren 2002. Det var då jag läde mig att Ronny Eriksson har rätt när han säger att det är lika bra att sluta drömma.

Jag hade året innan köpt en L32 på Svinninge Marina,. Drömde och planerade och var tror du jag hamnade.

Ha´ t sô pen´ t

tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hudiksvall är väl inte så dåligt. Kråkön, Hölick, Agön och själva staden är absolut värt ett besök.

Åk dit istället för hit - vi vill ha bra väder nu!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Stora gratulationer!

Jag hoppas ni får en alldeles fantastisk sommar med mycket segling och att ni verkligen blir supernöjda med er nya fina båt!

Jag har planerat fint väder på Ostkusten och över mot Åland från midsommar och minst fem veckor framåt. Dessutom har jag planerat fint väder till nästa helg.

Jag sticker ut hakan och säger redan nu att jag brukar ha tur med vädret på min semester och förmodar det blir så i år också. Ett inte alltför djärvt uttalande kanske då det brukar vara betydligt bättre väder i Stockholms skärgård än inåt land.

Kom ihåg en helg jag kappseglade i Sandhamn med en kompis båt. Bra vind och soligt utav bara den. Inåt land kunde man se vita och svarta moln om vartannat. När jag kom til jobbet på måndagen frågade alla om jag varit på Kanaris över helgen. I stan hade det regnat nästan nonstop från lördag morgon till söndag kväll.

Ha det så härligt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grattis!

Jag har följt projektet på hemsidan och det känns som att målet är efterlängtat. Men ni har å andra sidan fått en oerhört fin båt i er egen stil och smak. Jag är avundsjuk och måste säga att jag hoppas jag själv får möjligheten att göra samma sak någon gång i framtiden smiley

Njut av premiärturen och uppdatera oss gärna om alla detaljer och intryck från henne in action!

/B-O

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack, tack - lite nervös blir jag när jag ser träden pressas mot marken av vinden. Men det ska mojna mot seneftermiddagen och vi lär inte vara klara med motorn innan dess i alla fall. Kanske ligger vi kvar vid kajen tills i morgon.

Segling tror jag inte det blir innan midsommar då vi måste installera elwincharna och få igång solceller, kyl och gärna lampor (prio sist).

Första turen blir nästa helg - för motor. Då ska vi ta två dagrs nästan byggledigt och de andra dagarna ska vi ligga i vår uthamn och bygga båt laugh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är bara att hänga med kören och önska grattis, har följt bygget då och då på bloggen och är väldigt impad av eran kunskap och fingerkänsla, finns massor av superlativer att ösa över er men nöjer mig med att ni är otroligt duktigayes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilken känsla att sjösätta efter två slitsamma år. Inte helt olycksfria heller.

Önskar er all lycka med sjösättning och må Neptun vara med er.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...