Gå till innehåll
söndag 05 januari 2025
Vargasin75

Flödesmätare Northstar Explorer F210

Rekommendera Poster

Ja, jag har monterat en sådan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok, är du nöjd med utfallet av den? Hörde någonstans att den kunde var lite opålitlig mm. men även att den är riktigt bra. 

Hur var den att montera?

Är det något som du saknar med den, typ funktion?

Vart köpte du den?

//Tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok, är du nöjd med utfallet av den? Hörde någonstans att den kunde var lite opålitlig mm. men även att den är riktigt bra. 

Hur var den att montera?

Vart köpte du den?

//Tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är helnöjd. Man måste bara komma ihåg att maxa upp den till full tank efter varje tankning, om man även vill ha den som tankmätare (kvarvarande soppa med larm osv.). Annars brukar jag låta den visa liter/timma.

Hur var den att montera?

Lätt. Fundera ut var du vill ha mätaren på instrumentbrädan, jag skrev ut en bild av mätaren i naturlig storlek, klippte ut och provade olika ställen med lite tejp. Sedan hålsåg, koppla elen, och dra givarsladden från aktern i installationsröret fram till mätaren. Givaren var enkel att montera, bara att skära av bensinslangen och skarva dit med slangklämmor.

Optimalt hade varit att den kunde visa liter/distans, men då måste man ha en mätare som man kopplar ihop med GPS:en, och det blir naturligtvis dyrare. Detta är en enklare lösning.

Vart köpte du den?

På nätet, men har tyvärr glömt var. Googla. Jag tror även de finns på t.ex. Hjertmans och liknande.

Du kan ju läsa mer om montering och funktion i manualen här:

http://www.navmanmarine.net/upload/Marine/Internet_Manuals/2000/2100_fuel_MN000207A_swe_web.pdf

Senast ändrad av ulfa | 29 maj 2011 | 22:52

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...