angantyr 0 Postad 27 Maj , 2011 Hej på er! Tänkte höra vad ni har på huvudet när ni är på sjön? Själv behöver jag någon form av effektivt skydd mot solen. Keps fungerar ju såklart men jag trivs inte så bra i det och är det kallt kan man ju ha mössa. Men om det är för varmt för mössa? Har någon provat hatten från occa? Har ni några andra förslag? /C Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sirba 0 Postad 28 Maj , 2011 Köpte Occa-hatten på båtmässan förra året. Den är suverän! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 29 Maj , 2011 hattar av typ Occa är bäst då den skyddar nacken också. Men är det riktigt busväder sätter jag en keps med lång skärm under huvan. Det blir det bästa skyddet mot regn på glasögonen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 29 Maj , 2011 Min favorit är en gammal sunkig skinnhatt med brätten köpt i en turistshop i Grekland anno dazumal. (Fast inte när mina ungar är med ombord.) :-P Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 29 Maj , 2011 Som Cia, keps under regnhuva när det regnar eller stänker in. Regnhuva har fallit ned och skymt sikten många regniga pass tills man kom på den eminenta idén att ha keps under huvan. Annars keps mot solen som kan bli lite väl mycket såna dagar man vill ha mer av. Sydväst är också bra ombord. En occa vet jag inte om det finns ombord. I så fall inte populär och har hamnat längst underst. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
angantyr 0 Postad 29 Maj , 2011 Ok, tack! Då ska jag masa mig iväg till affären och kolla på en occa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
luftvapnet 1 Postad 29 Maj , 2011 Som di andra två; keps under huva, så man kan vrida på huvudet och kepsskärmen gör att huvan följer med. Solskydd; näsduk under keps, så man ser ut som främlingslegionen. OCCA?! 500 spänn för en enkel bomullshatt?!?! Nä, gud bevare mig från designerträsket; produktionskostnad på 5 spänn i Kina, köps i HongKong för 20. En ny keps på Lantmännen kostar 19kr - fast begagnade på Tradera brukar de gå för 100-200kr (!). Min fru gillar sin sydväst - men den var dyr, kostade säkert uppemot 200kr. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 29 Maj , 2011 Keps eller snusnäsduk använder jag... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 29 Maj , 2011 Huvudet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
westgard 0 Postad 2 Juni , 2011 Hår i massor,med eller utan svansSjörövar frilla Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser