Gå till innehåll
torsdag 26 december 2024
Fletcher

Kopplingsschema elcentral Bavaria 28 sport

Rekommendera Poster

Hej!

Någon som har ett kopplingsschema till elcentralen i en Bavaria 28 Sport. Ska koppla in en stereo och ser att det finns en säkring i centralen för stereo men hur hittar jag vilken kabel den går till?

Mycket tacksam om någon kan hjälpa mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror att du kan få hjälp med detta om du kontaktar Bavaria Sverige.

I övrigt så gissar jag att även 28:an är utformad så att stereon brukar sitta vid panelen med alla strömbrytare nere salongen. Om du skruvar ut skruvarna och kikar bakom panelen så är det kanska sannolikt att du hittar framdragna kablar där. Är du osäker på om du funnit rätt kablar kan du bara testa om strömmen bryts om du plockar bort säkringen i centralen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dokumentationen jag fick när det gäller kopplingschemat var felaktigt eftersom det beskrev båtarna för 28, 34 osv.

Jag har begärt att få ett riktigt schema av dem men tyvärr drar det ut på tiden. Ett tips är att lyssna vilket relä det är som tickar när du slår på och av flera ggr när du trycker på på musikknappen. Koppla sedan in det på detta.

Jag fick göra så för att hitta rätt relä till min AIS.

H/b

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har ett schema nånstans till Bavaria Sport 34 - borde vara ungefär samma till Sport 28, Sport 38 osv... Det gäller båtar från 2010/2011 och framåt..

Ska finnas här nånstans - i mail eller på hårddisken.. Kan nog rota fram det och skicka per mail..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade varit kanon då min båt också är från 2011. Ser fram emot ditt mail.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Insåg tyvärr när jag plockade fram PDF´ n att den inte är avsedd för 2011 års modeller utan den tidigare versionen..

Dock tror jag att kabelstammarna är ganska lika så man bör kunna gå efter dom tabeller som finns även om själva huvudkortet inte är likadant.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...