rogg 0 Postad 25 Maj , 2011 Hjälp Mig!! Min motor går varm! Jag har haft bort värmeväxlaren och kollat så den inte är tät, kollat och bytt impeller för säkerhets skull, monterat bort limpan och gjort ren, monterat bort oljekylaren och kollat så den inte är tät eller trasig. Sjövattnet går igenom och kommer ut utan problem. Kan det vara luft i sötvattencirkulationen?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
s59746 88 Postad 26 Maj , 2011 Kolla cirkulationspumpen på sötvattensidan. Det händer att skovelhjulet släpper från axeln om det har kommit sjövatten i systemet pga läckande värmeväxlare. Axeln rostar så splinesen släpper eller så fastnar hjulet i skräp och lossnar. Men först kollar du termostaten att den verkligen fungerar eftersom du måste ändå plocka ner den för att kolla pumpen, kan ha fastnat eller är full med skit. Ta loss den och testa i en kastrull med vatten att den öppnar vid 80 grader. Luft kan ju vara möjligt men mindre troligt om du har 'standard' installation, har aldrig haft problem med det själv. Senast ändrad av s59746 | 26 maj 2011 | 08:19 Senast ändrad av s59746 | 26 maj 2011 | 08:25 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser