Poppe 9 Postad 23 Maj , 2011 Soumi Funderar på att köpa en stereo till båten. Har en silver hawk 540. Är lite orolig man inte kommer höra något från stereon när man kör. Ska spela lagom högt, majortiten av lyssnadet kommer göras i tal nivå, kanske ngn gång att man vill dunka på lite. Vad tycker ni är optimal placering på stereon/ högtalarna? Hade tänkt att ha 4 st högtalare. Finns det någon stereo ni kan rekommdera? Samt vilket Watt-tal ska man på högtalarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 25 Maj , 2011 Hej, förslagsvis köper du ett par hörlurar istället, då får du bra ljud under färd och andra som inte vill höra slipper det. Om det inte är ett alternativ så köper du 4 st marinhögtalare, vill du lägga en större summa pengar på det så köper du från www.brl.se , vill du lägga mindre köper du från http://www.lejontrading.se Jag har själv kört med 4st från lejon och med enbart det inbyggda slutsteget i stereon jag hade (4x25 mycket tveksamma watt) och det var helt ok. Högtalarna måste naturligtvis monteras så att du har en sluten låda bakom annars låter det inget vidare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 25 Maj , 2011 Är innen på samma linje som sigge. Köp ingen värsting, utan en standard (gänra billig) bilstereo med högtalare om är någorlunda marinanpassade, alternativt små lådor.(om de sitter i ruffen.) Ett tips är att du köper ett Marine Cover, alltså ett stänk skydd till stereon. den kostar 259 på lejon trading, men watski tar 320 pix Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Poppe 9 Postad 26 Maj , 2011 Tack för svaren boys kommer, nog bli som ni säger ingen monsterstereo utan en ganska enkel. Orar mig mest för håltagningen i glasfibern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 26 Maj , 2011 Nu vet jag inte exakt hur din båt ser ut inuti men om du inte vill börja såga i glasfibern så bygg 2st kicklådor först och skruva dem under pulpit eller på lämpligt ställe. Det är lite lättare att sätta igen ett par skruvhål än 2st 6 hål.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser