JensJ 0 Postad 23 Maj , 2011 Ser att det nämns att det brukar sitta kallstartsreglage på Penta MD5. Något sådant reglage har jag inte på min MD5A, så då undrar jag var nånstans på motorn som en eventuell vajer ska kopplas in? Någon som har bild eller kan beskriva? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 255 Postad 23 Maj , 2011 Hej. Det finns en liten arm strax ovanför sjövattenpumpen som du kan ansluta en reglagekabel till. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JensJ 0 Postad 24 Maj , 2011 Hittade den, tack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Elpadino 0 Postad 24 Maj , 2011 Hej! Jag har hört eller läst någonstans att kallstartsreglaget gör exakt samma sak som att gasa. Så egentligen är den onödig om man bara kan frikoppla och gasa med befintligt reglage. Kanske kan någon bekräfta eller dementera... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 538 Postad 24 Maj , 2011 När man drar i kallstartreglaget, går reglerstången förbi fullgasläget. Alltså ger pumpen mer bränsle, är om man bara ger fullgas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser