fredrikaudi 0 Postad 23 Maj , 2011 Hej, Jag har precis införskaffat mig i ett Lowrance Mark-5x Ekolod och skulle montera det i min Ryds 510GTi 2010 idag, på denna båt så sitter det en sonar dirket från tillverkaren och jag var helt säker på att det var förberett för Mark, Elit och HDS-serien från Lowrance......men tydligen inte..... Är det någon som vet vilka ekolod som stödjs till Ryds båtarna som har sonar med vid köpet? annars får jag undersöka med Ryds. Nu sitter jag med ett Mark-5x ändå, någon som vet om det finns någon form av adapter eller liknande så jag kan använda det utan att byta sonar? Mvh Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
clash 0 Postad 23 Maj , 2011 Hej, Det stämmer att det är en givare för HDS-serien.Tror att den heter HST-WSBL och passar ej till X50DS, X67 och M52 IS/GPS enligt navalis.se. Har själv en 478 GTI 2010 med samma givare och har köpt en Garmin 421S. Fick med en atapterkabel till givaren, men tempgivaren verkar inte funka. Ringde och frågade Marin & Sjöservice där jag köpt båt och GPS men de kunde inte svara på om tempfunktionen skulle fungera. De skickar en Garmin givare som jag får testa med och byta mot min Lowrance givare. Prova att googla på givaren. MVH Clas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser