Gå till innehåll
tisdag 05 november 2024
Yonaz

Söker Yamaha serviceverkstad i närheten av Marstrand..?!

Rekommendera Poster

Någon som kan tipsa om någon auktoriserad Yamaha serviceverkastad i närheten av Marstrand (helst inom 15 km radie) där man kan lägga till med båten vid en brygga så att jag slipper ta upp, traila och sjösätta båten...?

Snart dags för 20 tim service på min F150 (Yamarin 64DC).

Hoppas hoppas 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kan söka serviceverkstäder på Yamahas hemsida. Fast båten måste upp i vilket fall, vid 20 timmarsservicen byts nämligen växelhusoljan och det gör man inte i sjön,

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan då inte finna någon sökfunktion för serviceverkstäder... Kan du länka?

Det jag hoppades på att finna var en marina som är auktoriserad för service på Yamaha motorer, där jag kan lägga till med båten så att de kan lyfta upp båten och utföra service och sen lyfti i båten igen...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har för mig att Yamahacenter gör detta på Hinsholmen (nära Saltholmen) men då trailas båten upp och sen gör de jobbet, dvs byter växelhusolja och för detta tar de väl typ 3000kr. Galet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I produktgrupp väljer du Marin och i produkt väljer du Marin-service. Verkar finnas en firma på just Marstrand som heter Bil och Marin i Marstrand och som är auktoriserade. En del verkstäder tar bra betalt för ett lyft så det kan va läge att kolla priset.

http://www.yamaha-motor.se/se/aterforsaljare/index.aspx#cc=SE

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok, tack - det var hitta återförsäljare som missledde mig...

Bil & Marin i Marstrand har lagt ner. 

Ser ut som att jag måste traila skiten till Kungälv... no

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men hör med Yamahacenter i sisjön. Jag har för mig att man bara kör båten till Hinsholmen så tar de upp båten på sin trailer och gör jobbet där och 15 minuter senare är de klart. Jag tycker det borde vara det enda rimliga eftersom det är ju rätt många oljebyten som ska göras hela tiden på 4-takts motorer (både motorolja och växelhusolja) och det kommer ju kosta på ordentligt om man ska följa serviceschemat och upprätthålla garantin på motorn...(det är ju där tillverkana tjänar bra med pengar).

Vissa tillverkare, jag tror det är Mercury med kamkedja tillåter att kunden gör servicen själv så där har man tänkt till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...