Gedda 24 Postad 22 Maj , 2011 Godkväll gott folk! Ska sätta in rutor i båten nu tittade då på Ö-metalls varianter med aluprofiler och termoglas. visade sig dock att dom skulle ha en skvätt för det, fick visserligen 23.000:- i rabatt men efter rabatten var avdragen så ville dom ha 70 tusen pengar för besväret. så kände att jag valde bort dom. Har därefter kikat lite på andra möjligheter och kommit fram till att limma en ruta på insidan plåten och sen garnera med trä utanpå. Har nu kikat på härdat glas 6mm, inväntar fortfarande pris från min lokala glasmästare. Fick sedan tanken på att alla skylights och portlights är ju utav plast. googlade plastrutor, fick fram Stocksundet.se han levererar en hårdbelagd polykarbonatskiva som verkar intressant. Nu ska jag invänta pris från glasmästarn och sedan jämföra. Har ni några synpunkter eller frågetecken på vad man ska välja? MVH Gedda Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 22 Maj , 2011 Polycarbonat blir repigt på ett sätt som glas inte blir. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 22 Maj , 2011 Produkter som tex Hammerglass är ythård polycarbonat som motstår repor kemikalier m.m. går även att böja. www.hammerglass.se finns även andra leverantörer av liknande material! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 22 Maj , 2011 så då la jag ett mail till Hammerglass och frågade om pris :-) får se vad dom återkommer med :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 22 Maj , 2011 Akta dig med hammarglas, de är stämmt ett flertal gånger för att det inte stämmer vad de säger. kolla med Magnus på MA plexiglas och composit. Han kan sånt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser