hampen 0 Postad 22 Maj , 2011 Nu är jag ute efter elschema till min Johnson 70hk 1976, nån som har det att skicka??? Eller kan nån beskriva vad alla kablar är till? Menar nu dom 8 kablarna som skall sitta på täningslåset å annat då. Svart, Lilavit, Lila, Gulröd, Rödsvart, Brun,Grå,Svartgul Tacksam för svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hampen 0 Postad 23 Maj , 2011 Kom igen nu, vill ju veta vilka som ska ha 24V å vilka som ska byglas?? spelar de någon roll vart man s'tter den grova minuspolen från batteriet? Kom fan ej ihåg vart den satt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 485 Postad 23 Maj , 2011 Tog ca 30 sekunder att hitta. Nästa gång kan du väl prova att Googla själv. Ingen skall byglas och du har 12V. Till en -74 main harness boat side: keyswitch terminals: red/purple -- terminal B (battery) purple/white -- terminal C (choke) yellow/red (neutral safety switch in series) -- terminal S (start) black/yellow (kill circuit) -- raised terminal M (magneto) black (engine block ground) -- other terminal M, also to tach harness socket tan -- overtemp horn gray -- tach sender purple (from boat accessory panel) -- terminal A (accessory), also to overtemp horn and tach harness socket main harness powerhead side: red (20-amp fuse in series) -- starter solenoid main power input terminal. purple/white -- electric choke solenoid yellow/red -- starter solenoid small input terminal gray -- rectifier (yellow/gray) black -- engine block tan -- temp switch Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hampen 0 Postad 24 Maj , 2011 Ja det där vart man ej klokare av. Sökte ju ett elschema eller beskriving hur det skall kopplas. Kan ju säga att jag googlat en hel del men ej fått hjälp så vände mig hit. Är ingen hejjare på engelska Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 24 Maj , 2011 Jag tog mig friheten att låta Google översätta texten och tycker det blev riktigt bra. Inte så man skrattar på sig ialla fall. Kan bli rätt kul ibland med autoöversättning. kablage båt sida:nyckelbrytaren terminaler:röd / lila - terminal B (batteri)lila / vit - terminal C (choke)gul / röd (neutral säkerhetsbrytare i serie) - terminal S (start)svart / gul (döda krets) - upp terminal M (Magneto)svart (motorblock marken) - andra terminal M, även Tach sele uttagettan - ÖVERTEMP horngrå - varvräknare avsändarelila (från båt tillbehör panel) - terminal A (tillbehör), även ÖVERTEMP horn och varvräknare sele socketkablage powerhead sida:röd (20-A-säkring i serien) - startmotorn huvudströmbrytaren ingång.lila / vit - elektrisk choke solenoidgul / röd - startmotorn liten ingånggrå - likriktare (gul / grå)svart - motorblocktan - temp switch tan=brun Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hampen 0 Postad 24 Maj , 2011 Här är mitt schema, sätt in kablarna där dom skall va in 1 choke 2 ut in 3 tändlås 4 till 5 från in 5 stoppknapp 6 ut Svartgul? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 485 Postad 24 Maj , 2011 Har du har orginal tändningslås? Det förefaller inte så. Om du vill ha hjälp så får du berätta allt, annars blir det rena gissningsleken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser