mrkjellman 0 Postad 22 Maj , 2011 Har en evinrude motor som ja skulle behöva något universalt koppling mellan motor till trycktank nån som vet nån sida som har nån kopplingar som man kan köpa? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vkusten 0 Postad 22 Maj , 2011 Du kan väl gå in på SeaSea eller vilken annan butik som helst. Kostar väl 40 kronor eller nåt liknande. Byt hela slangen och båda kopplingarna när du ändå håller på, det är ju färskvara. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rob88 0 Postad 22 Maj , 2011 Här borde du hitta något som passar. http://biltema.se/sv/Bat/Motor-tillbehor/Bransle-tillbehor/ MVH Robin Senast ändrad av rob88 | 22 maj 2011 | 22:16 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lyckoper 0 Postad 22 Maj , 2011 Tänk på att reservdelar till Evinrude heter OMC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mrkjellman 0 Postad 22 Maj , 2011 frågan är bara vilka kopplingar jag ska ha hmmm är det MOTORKOPPLING 8MM OMC och BRÄNSLEKOPPLING.5/16 OMC HONA som jag behöver? passar det ihop lr ska ja köpa en sån slang med färdiga kopplingar i ändarna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 22 Maj , 2011 Har kört med Biltemas kopplingar och slangar tidigare.. aldrig mer! Läcker som såll med bensinlukt i bil och båt som följd.. Slangarna blir stela och knappt böjliga och skulle det bli kallare en höstdag är de stenhårda. Inget jag skulle rekommendera.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 22 Maj , 2011 Vad har du för slang och kopplingar idag? Kan du ta med den till en butik så är det inga problem. Om du inte har en slang.. men har trycktanken så ta med den till en butik. Kopplingen i motorn är standard, så den blir det inga problem med.. Gick själv in i en butik och köpte lösa kopplingar och slangar förra året, men då köpte jag även nya trycktankar. Hade tröttnat rejält på Feltemas grejer.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mrkjellman 0 Postad 23 Maj , 2011 jag köpte slang o pumpgrejs färdigt 289:- hoppas det passar bara Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser