Kenneth_S 137 Postad 20 Maj , 2011 Jag använde sökfunktionen men hittade inget om impellerbyte i just VP AQ151A... Jag har googlat efter sprängskiss för just att kunna byta impeller, men hittar inget... Någon som vet, och som kan beskriva hur jag byter impeller på min motor? Som skrivet: VP AQ151A, årsmodell 1985. Tar mycket tacksamt emot relevant återkoppling. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
andres01 0 Postad 20 Maj , 2011 Se bifogat, det där med tätningsring tror jag du inte behöver göra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 552 Postad 21 Maj , 2011 Det är lätt att misslyckas med att montera impellern, på grund av att kilen ligger lös i spåret. När man trycker in impellern vill kilen gärna glida ur spåret. Om man tar ut axeln, lägger i kilen i spåret,och gör några körnslag runt kilen, så att den sitter fast i spåret, går det mycket lättare. Smöj axeln med fett, och montera tillbaks den med en vridande rörelse, så skadar du inte tätningsringen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 137 Postad 22 Maj , 2011 Tackar för tipsen. Skall försöka mig på detta nu i veckan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 22 Maj , 2011 Med Pentas orginalimpeller ingår ny kil och fett för impellern. Jag brukade få kilen att sitt fast med hjälp av fettetd vi montage. Gned även in impellern med fettet som ingick. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser