Hustler 0 Postad 19 Maj , 2011 Hallå! har en kompis som behöver en startmotor till en volvo penta 55 hk, skulle tro att den är sent 60 eller tidigt 70-tal Har för mig att jag läst nånstans att det är samma startmotor till flera trecylindriga volvo penta men just nu hittar jag ingen info alls och inget på blocket.. nån som har nån koll? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CarolinaE 1 Postad 22 Maj , 2011 Är de en volvo penta ?? blir lite frågande eftersom att årtalen du skriver inte stämmer... sent 60 eller tidigt 70-tal så kan de hellre vara en Electrolux E-50 eller Cresent . Är de 3 cyl och 3 förgasare eller 3 cyl och 2 förgasare? De e 3 olika startmotorer de handlar om här.. så va de egenligen e för motor måste redas ut för att få rätt starmotor till just denna maskin. MVH Lina Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hustler 0 Postad 23 Maj , 2011 Inte omöjligt, tycker inte den ser ut som en VP men längesen jag såg den nu, ska försöka få honom o leta upp nå siffror på den. MVH Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hustler 0 Postad 23 Maj , 2011 Inte omöjligt, tycker inte den ser ut som en VP men längesen jag såg den nu, ska försöka få honom o leta upp nå siffror på den. MVH Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hustler 0 Postad 23 Maj , 2011 Såhär står det på motorn: monark crescent ab uppsala sweden 5002351 Vet du då vad jag ska leta efter? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CarolinaE 1 Postad 23 Maj , 2011 Ok då ska du ha en startmotor med solonoid på. Priset på en begad renoverad brukar ligga på ca 1500:- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hustler 0 Postad 26 Maj , 2011 Tack så mycket! vet du var jag kan hitta en? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
volvo-penta 0 Postad 26 Maj , 2011 Hej. Är det samma startmotor på Archimedes E-50? Om det är det så har jag en sådan motor ligger och skräpar med trasig rigg. Håkan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CarolinaE 1 Postad 26 Maj , 2011 E-50 har löst startrelä och infästningarna stämmer inte, de e alltså inte samma startmotor på dom. Jag vet om en tipptopp startmotor, helrenoverad i både motor och solenoid.. 1800 vill han ha för den. Kan fixa den åt dej om du vill. Mvh carolina Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hustler 0 Postad 27 Maj , 2011 är absolut intresserad!! hur går vi tillväga? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CarolinaE 1 Postad 27 Maj , 2011 Hej! Maila mej ditt namn å adress så kan jag fixa att den skickas mot postförskott. Mvha Carolina Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser