perrob 0 Postad 19 Maj , 2011 Hittar ingen info i instruktionsboken om oljefilter? Kan jag inte byta det själv? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 19 Maj , 2011 Nä, inte enligt Yamaha ; ) Byta olja kan man göra själv enligt dom men inte filtret. Självklart kan man göra det själv, inte svårare än på vilken bil som helst o samma förfarande. Om du planerar att skruva själv med motorn så är det inte så dumt med en servicemanual. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
perrob 0 Postad 19 Maj , 2011 Hej och tack för svaret! Låter rätt,ska skaffa en filteravdragare klarar inte det endast med handkraft. Skepp ohoj! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 19 Maj , 2011 Så här gör jag på min F250 Tömmer på olja först , tiltar upp max ( min sitter vågrät och fram på motorn ) lättar lite med filteravdragaren så att jag kan sedan med handkraft gänga ur den .Klär in filtrat med en plastpåse typ frypåse .. för att slippa kladdet och droppet så skall allt kyddas av plastpåsen :-) Så gör jag ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser