Pinglan 0 Postad 17 Maj , 2011 Hej, har nyss köpt en liten segelbåt med en väninna och vi ska såklart fira midsommar i skärgården! MEN inte med vilt festande ungdommar, inte med grodhoppande barnfamiljer utan med vuxna trevliga roliga spännande människor...Var? Vi utgår fr Värmdö...det är således ljuvliga Stockholms skärgård det gäller...:-) Senast ändrad av Pinglan | 17 maj 2011 | 15:56 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 17 Maj , 2011 Hej, hade ni tänkt att hålla till i skärgården på Sveriges bak eller framsida? Senast ändrad av sigge_1 | 17 maj 2011 | 15:30 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 227 Postad 17 Maj , 2011 Om det är Sveriges framsida ostkusten, och då kring Stockholm ni menar så skulle jag säga att om ni undviker gästhamnar och klubbholmar ska det nog ordna sig. Värst i skärgården lär vara Möja och Sandhamn avseende röj på midsommar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 17 Maj , 2011 Pinglan har gjort ett förtydligande efter du skrev din fråga. Av det framgår det med all önskvärd tydlighet att det är på Sveriges framsida som hon håller till. Dev den sidan där solen går upp. Peter. Hur är det på Utö - då. Jag kom en helt vanlig lördagseftermiddag till Utö. Det fanns gott om platser på bryggan relativt långt i norr och jag la mig där. Fampå kvällen var det ganska fullt. Då kom det en segelbåt med 8 killar (20 -30 år) bred som en laggårdsvägg de släpte ankaret i fören hängde ut några fendra och backade in i den platsen som inte fanns. Det gick fint och jag hade lärt mig nått nytt. Sen var det hålligång hela natten och jag tror det var 16 personer som pö om pö tumlade av grannbåten på Söndagsmorgonen. Förr hade jag gått till ett annat ställe om jag kommit in i en hamn och det inet hade funnits gott om plats. Nu förtide hänger jag ut fendra sätter stamnen mellan de två båtarna jag vill ligga och ger järnet på Pentan. Det fungerar klockrent varje gång tommy Bohuslänning Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 17 Maj , 2011 Hmm. Midsommar. Inga festande ungdommar och heller inga grodhoppare.... Ni söker efter den minimala skvätt människor som finns kvar efter det urvalet i en jätteskärgård Midsommar måste vara den svåraste tiden om man söker sällskap då dom flesta samlas i vänners eller släktens lag! Svårt att komma med tips. Spontant så tänker jag på Arholma i min närhet där det brukar vara lagom seriöst på midsommar. Kanske lite för långt från Värmdö dock Grattis till båtköpet, hoppa Ni får massor av nöje ut av den i vår fantastiska skärgård Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 18 Maj , 2011 Prova med Hallskär lagom långt o trevligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 18 Maj , 2011 Grodhopp blir det nog på Hallskär också men det är en av mina önskeplatser för midsommar ändå. En annan är Björkskär, eller varför inte Stora Nassa där man kan hitta många ställen att ligga vid. Passar inte sällskapet flyttar man bara. Bilden är från Hallskär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser