Perkais 0 Postad 17 Maj , 2011 Hej ! Jag har en uttern A51 men en mercury 50 (4-takt) som ska in på 1:a service nu på måndag. Jag har då en fundering om propellern, hur stor ska den va? Nu är den nätt & jämt inkörd så jag har inte pressat så mycket men den verkar inte gå mer än dryga 20knop. Enligt tester så borde den gå bortåt 30. Kan det va fel propeller monterad till båten ? Jag tänkte passa på att byta till rätt om så är fallet. Är det nån som vet ? Nu kanske det är knopmätaren som är kass för den visar inget förrän kring 10 knop men jag tycker den är lite långsam även om motorn går jättefint. Tacksam för tips /Urban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 17 Maj , 2011 Den ska göra 31knop enl körfakta ca,du ska ha en propeller som heter 48-816704A40 13P 5800varv Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
5202 0 Postad 17 Maj , 2011 har en uttern 5202 med rätt seg acceleration och har just bytt propeller men inte provkört ännu sökte först upp brunswicks virtual propcalculator och körde igenom alla tre simuleringarna, sen hittade jag ett propeller guide dokument på uttern.se som bekräftade propellervalet. /C Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser