PD_67 0 Postad 16 Maj , 2011 Någon som vet om Navionics har fått igång 1-års uppdaterings systemet för Platinum korten. Jag kollade med general agenten för några veckor sedan men dom sa bara att det gick att uppdatera Gold korten och det var på gång för Platinum korten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bandini 0 Postad 16 Maj , 2011 Inget svar på din fråga, men jag har ett Gold-kort för Stockholms skärgård (482) och enligt uppdateringsprogrammet finns det fortfarande ingenting nyare än förra vårens version 1.22. Jag har laddat ner Navionics Chart Installer och kollar lite då och då. Nyfiken på de nya S57-korten, men ingenting än. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
andwir 0 Postad 17 Maj , 2011 Hej, jag testade , men det funkade inte för mig heller. Jag har ett Platinum -kort och försökte med datorns inbygda SD-kortläsare. Behöver man ha Navionics egen läsare pga kryptering? mvh /andwir Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bandini 0 Postad 17 Maj , 2011 Tror inte man behöver Navionics läsare. Programmet identifierar mitt kort korrekt, och säger att det är up-to-date. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 17 Maj , 2011 Hur gör du då. Jag har ett nytt Gold / XL9 SD/45XG köpte det i november, men Hydrografika sa att deras nya kort över området Mållösund / Kärringön skulle komma under våren. Hade varit intresant att få del av. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bandini 0 Postad 17 Maj , 2011 Gå till navionics.com och ladda ner Chart Installer från web store. Sätt SD-kortet i datorn och kör programmet. Du har då 365 dagar fri uppdatering av ditt kort. Själv har jag nu 327 dagar kvar, men ännu ingen uppdatering. Hade kanske varit smart att vänta lite längre med första försöket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 17 Maj , 2011 Går och väntar på att Hydrographica´ s kort skall komma ut. Får köra med de gamla i PCen och UFS i handen så länge. http://lasselundell.se/page2.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bandini 0 Postad 25 Maj , 2011 Nu så! Uppdaterade idag till 5G482S2 V01.23 SWEDEN EAST med Chart Installer utan problem. Rykande färskt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
andwir 0 Postad 26 Maj , 2011 Var det Gold eller Platinum ? Får fortfarande inte uppdatering av Platinum att funka. Har någon fått uppdatering av Platinum att funka? mvh /A Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bandini 0 Postad 26 Maj , 2011 Sorry, mitt kort är Gold Small för Stockholm. Men det var alltså först igår eller kanske i förrgår som det nya kortet släpptes. Vad händer när du kör Chart Installer? Säger den att kortet är up-to-date, eller fungerar det inte alls? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
andwir 0 Postad 26 Maj , 2011 Jag kommer till Locating your Navionics card...Please make sure that you have inserted it into your card reader and that it is not write-protected. sedan händer inget mer. /A Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PD_67 0 Postad 29 Maj , 2011 Nu går det att uppdatera Platinum kortet till V01.23. Man kunde även ladda ner en gratis PC app. inkl. kortet man uppdaterade :-). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bandini 0 Postad 30 Maj , 2011 Intressant. Jag lyckas inte ladda ner PC App, utan kommer hela tiden till att jag måste köpa ett kort. PC App kanske inte ingår för Gold Small. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
neubert 52 Postad 31 Maj , 2011 Igår stod det att de stängt ner pc-appen för att de går nått underhåll... Ska försöka ta ner den så fort det går! Är det nått att ha ni som har provat??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser