Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
sejt

Vattenproblem

Rekommendera Poster

hej,

har problem med vattnet i båten. Alltså färskvattnet som när allt funkar ska komma ur kranen när man öppnar den.

Har nu efter sjösättning kopplat alla anslutningar och fyllt på med vatten. Pumpen går (låter som den brukar i alla fall) men när jag öppnar en kran är det helt stendött!?

Kan något ha pajat i pumpen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, jag har samma problem med min pump varje vår. Det fixar jag genom att öppna kranen och ha pumpen igång, sedan är det bara att stoppa kranen i munnen och suga. Jag skämtar inte! Då kommer det igång igen och fungerar hela sommaren. Blir förmodligen något vacum lås eller liknande i pumpen. När man suger så hjälper man det första vattnet in i impellern, sen är det ok. Bör tillägga att min pump är ny, så det handlar inte om att den är sliten. Lycke till.

Mvh / Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske idiotisk fråga, men likväl. Har Du kollat så inte silen på kranens utkastare har kalkat igen? Sådant händer den bäste.

Carl_Axel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som ovanstående, säker på att det inte bara är luft? Har 2 billigare pumpar i båten och dom går alltid felfritt men min dyrare spolpump är alltid luft i på våren!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...