Gå till innehåll
torsdag 07 november 2024
Gäst Martin

Vem besiktigar?

Rekommendera Poster

Gäst Martin

Tacksam för tuips om kunnig besiktningsman på motorbåt. Är mest intressarad av motorinstallation och fuktmätning av skrov. Båtel ligger norr om Åkersberga. Att endast gå pe en lista med namn säger inget Tar därför gärna emot tips. Martin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Wåhlstedt eller Ekstedt är mycket kunniga och erfarna besiktningsmän. Kolla med dem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Besviken

Tänk efter innan du anlitar en besiktningsman. Risken finns att du som undertecknad förlitar dig helt på besiktningsmannen istället för att själv gå igenom båten. I mitt fall blev det dyrt... Reglera innan du anlitar någon: - Besiktningsmans ansvar för följdkostnader - Ansvarsförsäkring - Vad omfattas/omfattas ej Tänk också på att det såvitt jag vet inte finns några formella krav för att få kalla sig båtbesiktningsman. Tips: Ta med dig någon kunnig kompis/klubbmedlem och gå tillsammans igenom båten, på så sätt lär du dig mycket mer och det blir dessutom billigare!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Besviken

En titt i listan bekräftar min uppfattning: Utsedd av sjöfartsverket? Citat sjöfartsverkets hemsida: Upptagande i förteckningarna innebär ingen auktorisation. Förordnad av Stockholms handelskammare? Föga förvånande att en medlemsorganisation förordnar sina egna betalande medlemmar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...