vagabonden 0 Postad 15 Maj , 2011 Någon som har tips på företag som syr segel billigt? Gärna polska=) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pgh73 2 Postad 15 Maj , 2011 Jag har köpt från både Kabat och Boding. So far so good. /Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 15 Maj , 2011 Fick mycket dåligt bemötande hos Boding som inte ville stå fast vid det pris de utlovade. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pgh73 2 Postad 15 Maj , 2011 När man är på jakt efter något som man ska köpa och frågar runt på forum så spretar omdömena väldigt. Man hittat alltid någon som inte är nöjd och nästa är raka motsatsen. Jag har precis köpt segel från Boding och allt har fungerat perfekt. Frågan är också vem som skriver om inköp på nätet, de som är väldigt missnöjda och de som är väldigt nöjda. Detta hjälpte dig säkert i frågan hahahaha /Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 193 Postad 15 Maj , 2011 Flipp760 och pgh73 - ni bor i olika delar av landet? Kan ni ha vänt er till olika Boding-butiker..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 15 Maj , 2011 Jag var i kontakt med dem på mässan i Älvsjö, men det har runnit lite vatten under broarna sedan dess. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jask 14 Postad 2 Juni , 2011 Pris och kvalitet hör oftast ihop, speciellt när det är fråga om hantverkskunnande Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
luftvapnet 1 Postad 2 Juni , 2011 Ja, eller så har tillverkarna olika kostnadsbild... Fick själv pris från en polsk segelmakare (specad dukfabrikat, vikt, detaljer osv) som låg på hälften (!) av den svenska offerten. Svenska segelmakaren tar 650 kr i timmen plus moms. Vad timdebiterar den polska? Max en tredjedel, gissar jag. Även materialpriserna ligger ofta lägre utanför Sverige. Mina nästa segel blir polska. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janken 178 Postad 2 Juni , 2011 Jag har handlat storsegel från Kabat och fock från Tecmar. Kabat använder ett segelmakeri som heter Narval och jag är kanonnöjd med storseglet. Oerhört prisvärt! Tecmar levererade en kanonfock på 11 dagar från polska Oceansails. Bägge två har hört av sig i efterhand och frågat om det är några problem eller om jag är nöjd. Fördelen med att köpa av dessa är att man kan gå upp u kvalitet och/eller välja tillvaloch ändå komma undan med hyfsade priser. Jag kan rekommendera bägge! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jask 14 Postad 4 Juni , 2011 Även om segelmakaren använder samma material till duken, är det olika. Varje rulle är specificerad angående kvalitet, d.v.s hållbarhet och töjning o.s.v. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janken 178 Postad 5 Juni , 2011 Sen är det mycket som spelar in... Har man anlitat samma segelmakare flera gånger kanske man vill fortsätta göra det även om det kostar en tusing extra. Kanske man har nära till en segelmakare och värdesätter det. Sen kan man inte komma ifrån att det även är en hel del prstige i segelköp också. Ska man köpa racingsegel för att kamma hem segrar på kappseglingsbanorna så kan det vara jäkligt viktigt med rätt segelmakare. Som kan båttypen, lyssnar på dig och justerar smådetaljer utan att knota. Men ärligt talat.... Ett cruisingsegel av god kvalitet känner jag inte att jag är beredd att betala extra för att ha ett prestigemärke i seglet. Min uppfattning är att skillnaderna ligger i topp-of-the-lineprodukterna som ska prestera. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mayreaux 0 Postad 8 Juni , 2011 Jag begärde just pris från ett flertal tillverkare - där jag fick bäst service, pris och prestanda var från UK Syvertsen. Boding låg ca 9.000:- över. Gransegel var dyrast. Nu är det komplett segelställ, inkl gennaker, till en 44 fotare det gäller Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maxi202 0 Postad 27 Augusti , 2011 Hej begärde in offert på en rullgenua bl.a. från Ocean sails som är polskt, dom var dyrare i första läger så jag tyckte att det inte var lönt att diskutera, lättare med en svensk tillverkare och med de garantier etc som finns i vårat avlånga land. Rickard Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hen1957 1 Postad 27 Augusti , 2011 Köpte nytt storsegel från boding förra året till en murena 30. leverans enligt utlovat, kvalitet som utlovat. Sytt i kina, pröjsade kite extra för flygfrakt, men det var specat innan. Fick exakt vad som var utlovat. Jag pratade, beställde av en kille som heter Oskar Skoting i Handen. Om det var durt eller billigy har jag ingen aning, men jag tog in tre offerter och han var billigast och skötte sig bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hen1957 1 Postad 27 Augusti , 2011 Ursäkta stavningen i inlägget. Seglet var sytt i Kina, och beställdes tre månader innan leverans. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stickanh 0 Postad 30 Augusti , 2011 Köpte nya segel (Stor och Genua) från Boding genom Oskar Skoting. Bra pris, beställde i Sept. fick de leverade till Jul 2010. Triradial i Cruisinglaminat i bägge. Har nu haft nöjet att prova de nya seglen, en klar njutning. Fick en ny båt som lätt hängde med Maxi 84, Maxi84 XL och Maxi 87. 77:an, 84:an, 84XL och 87:an har från och med i år samma SRS 1.05 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chardonnay 0 Postad 30 Augusti , 2011 Vi beställde ett storsegel 2008 från Beckbyxan www.beckbyxan.se för bra pris, seglet tillverkades av Apollo sails i polen riktigt bra segel för bra pengar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kaptenthomas 0 Postad 12 Oktober , 2011 Akta er för OS segel i Onsala bara. Dyr och gör dåliga jobb och är arogant oxå. Reagerade starkt på priset och tog tbx seglen och kollade upp med andra loft. Exakt samma jobb till 1/4 av priset samt att jag där fick kvitto med moms. Senast ändrad av kaptenthomas | 17 oktober 2011 | 11:49 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Misil163 0 Postad 14 Oktober , 2011 Kom med fakta istället för att skriva i 3 (tre) olika trådar!! Själv har jag goda erfarenheter av OS segel, visserligen ett antal år sedan nu men du måste utveckla ditt påstående. /Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser