Slaggarn 0 Postad 15 Maj , 2011 Hej. Jag ska vaxa båten. Förra året körde jag med Autosol. Fick av en kompis vax ifrån Biltema. Är den bra? Hjertmans har dyrare vax, är den bättre? ( man får kanske det man betalar för i kvalite eller?) tacksam för svar/Lennart Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Macke75 0 Postad 15 Maj , 2011 Rekomenderar starkt Autosol.Har provat tex hempel,international,biltema m.m Har användt Autosol 2 säsonger och kan bara lovorda dom än så länge. Har nån andra tips är även jag intresserad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_G 1 Postad 15 Maj , 2011 Jag har provat Sonax flytande hårdvax, funkade bra. Använder nu Autosol båtvax, funkar även det bra, lite enklare att lägga på då den är mer trögflytande. Se denna tråd med bilder. http://www.maringuiden.se/forum/;thread=392464 //P Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
blacklight 0 Postad 15 Maj , 2011 Tja! Har polerat en del båtar i mitt liv =) Mitt bästa tipps oavsätt vad man änväder för märken är att inte fuska med att använda alla tre medel om det behövs då! (1 Rubbing) 2 polish! 3 vax eller hård vax !! //John Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser