OV_610 0 Postad 14 Maj , 2011 Hej! Har en Örvik 610 MC med en Alpha One Gen 2 3.0 med 145 HK från 97. Motorn startar alltid fint efter choke även när det är kallt men hoppar och stonkar. Känns som den inte drar på alla cylindrar. Ökar jag varvalet rättar den oftast till sig och när jag säker den efter någon minut till tomgång spinner den som en katt. Sänker jag den för snabbt blir den tokig och hoppar upp och ner.. Jag har bytt tändstift och tändkablar till nya orginal. Visst går dfet lite bättre att starta men fortfarande samma hoppande vid kallstart. Det är den modellen med förgasare. När båten väl spinner går den utmärkt i sjön och hela dagarna om man vill. Har någon en susning vad det kan vara? Mvh Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Macke75 0 Postad 15 Maj , 2011 -kolla pumpen i förgasaren,samt filtret på ledningen in till förgasaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Paliswe 3 Postad 15 Maj , 2011 Kolla att det inte är glappkontakt till tändspolens strömförsörjning. Tändspolen ska ha en egen strömförsörjning och man får inte koppla på en massa andra prylar på den ledningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser