Gå till innehåll
onsdag 27 november 2024
sjgp

Liter per distans

Rekommendera Poster

Hej !

Jag har varit båtlös nu i två säsongersad och lääääääängtar efter att få köpa en nyare än vår gamla orrskär 27:a. Den ville ju ha lite soppa så man är väl inte främmande att besöka tappen.   Nu till frågan: Har kollat annonser och måste säga att ingen vill väl inte riktigt säga vad båten tar är det någon/några som som vill biktaangel sig och vara ärliga ni behöver inte skämmas.

Vad vill en tex Maxum 3000 med dubbla V8 ha i marchfart vill gärna veta skillnaden mellan small/bigblock 

Senaste båten jag kollade fick jag i svar att det är väl inte dyrare än att ta familjen på en sem till Mallis och tex jag har aldrig riktigt kollat  Hallåååå man har väl inte bara läst Kalle Anka. En som säljer en båt behöver inte mörka man fattar väl att en båt har aldrig nedförsbacke och bensin vill den ha. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har en bekant som har en Monteray i samma storlek med dubbla V8-or, den ligger på ca:3,5l/nm.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det är väl inte så farligt ! Det är ju en flytande sommarstuga man far runt med smiley

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag räknade just ut att om jag hade en taxameter som under färd räknade fram varje krona soppan kostar så skulle den slå om var sjätte sekund. Och då har jag nog ändå en måttlig förbrukning för att vara en bobar planande motorbåt. Ca 1,5 liter/NM med en VP 4.3 V6 190 hk, vid marschfart 25 kn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...