Gäst Kåre Karlsen Postad 22 Oktober , 2004 Har en Albin Alpha og vil gjeren bytte til større motor (har 9 hk Yanmar i dag) Har noen gjort dette, og hvilkene motorer er det plass til ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Haba 0 Postad 23 Oktober , 2004 Hej! Har bytt motor i min H-323 (större H-båt) till en 20 hk 3-cylindrig. Óm du köper en Lombardini får italienskt, samtliga andra fall får en japansk motor ( inkl Volvos mindre dieslar). Kvalitetsmässigt tror jag inte att det skiljer speciellt mycket på dem. Det du skall värdera är tillgången på reservdelar och verkstäder i förhållande till priset. Själv har jag under snart 30-års båtägande aldrig behövt anlita verkstad eller mekaniker, så jag har bortsett från detta argument. Valde en Beta Marin som är baserad på Kubota diesel( fö samma som Nanni motorer) och är helnöjd. Kontakta Sjöbergs Marin i Stockholmsområdet (säljer också Yanmar) för hjälp med installation. På min båt gjorde jag det själv Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser