patrikholmqvist 3 Postad 13 Maj , 2011 Hejsan. som skrivet tidigare så håller ja på med ett projekt. Undrar lite hur man ser skillnad på Volvo penta drev? Ska enligt hörsegen vara ett 170 drev, men det verkar ej troligt då det sällan finns 170 drev. Men det är ett större drev en 100 iaf det ser man. Men hjälp behövs att bestämma exakt vad för drev det är... Ska försöka fixa lite bilder.. // Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 255 Postad 13 Maj , 2011 Hej. Om du kan läsa siffrorna på typskylten så ska stå 27 först i PN-mumret om det är ett 270-drev. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikholmqvist 3 Postad 15 Maj , 2011 Ok tråkigt nog så har jag ej drevet här. Han jag köpte den av har kvar det på sitt företag för lättare förvaring. Men jag ska hämta det så snart jag kan för att fixa orning denna. Men tack för info ska kolla upp detta sen. Är det samma prencip om det är något annat drav typ börjar 280 på 28 och 200 på 20? Sen tror jag att ja har för mig att han sagt att skyllten är borta eller igen målad. Lägger in bilder på skölden som jag iaf har Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikholmqvist 3 Postad 15 Maj , 2011 www.olofstromtorget.se/index.p... numret ifrån denna är ju bara två numer ifrån. Kan det vara ett 280 drev? Eller finns det något annat uppenbarligt sätt o se vilket drev det är.? kan ja se det på skölden? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikholmqvist 3 Postad 18 Maj , 2011 Hej har varigt uppe i Marinshopen.se Fick ut en tekniker där som titta på drevet och konstatera att det var ett 250,270 eller 280 drev. Kan man se skilland på dessa två på rak arm? Vad för propeller kan man ha? Och hur påverkar propellern? Större gör att båten går??? Mer vriden propeller för att båten???? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 255 Postad 18 Maj , 2011 Hej. Det var en konstig tekniker som inte ser skillnad på 270 och 280 drev. 250 och 270 ser i stort sett lika ut på utsidan. Båda har avgasutsläppet genom en löstagbar del under kav.plattan. 280 har en bred öppning i akterkant på kav.plattan. 250 har oftast en oljeplugg på mellanhuset. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikholmqvist 3 Postad 19 Maj , 2011 då kanske det var 250-270 som har tänkte på då? FÖr han blädra i lutändan mellan två olika som såg precis lika ut och han sa att man måste se inne i drevet för att avgöra vad det är för något? Kommer lite newbe frågor. Avgasutsläppet genom en löstagbar del under kav.plattan. Vad är kav.plattan för något??? Bred öppning i akterkant på kav.plattan?? Oljeplugg på mellanhuset.?? Mad menas med mellanhuset??? Är det skölden? Förlåt för dom kanske tyckas duma frågorna men jag vill lära mig :-D // patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikholmqvist 3 Postad 19 Maj , 2011 Ja förlåt nu är jag nog lite med när jag tänkte till. Avgasutsläppet tror jag är på en del som är löstagbar som sitter med en skiva som går och flärpa på. roligen så öppnas skivan och släpper ut avgaserna men ska stängas när den inte används eller är jag ute o cyklar??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikholmqvist 3 Postad 19 Maj , 2011 en halv dålig bild... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikholmqvist 3 Postad 19 Maj , 2011 Förlåt nu ser jag att det är ett skruvhål i pyramiden som jag kallar traten som skruvar fast proppelern. Så kanske är ett 270 drev endå? Senast ändrad av patrikholmqvist | 19 maj 2011 | 21:22 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser