Mer-cury 0 Postad 13 Maj , 2011 hejsan är ny här men tänkte kanske finns någon som kan hjälpa mej. jag har en gammal mercury 60-70 tal kanske lite nyare har ingen anning. det står merury 39 på den. Till sak. jag skulle ut här om dagen å då ville den inte gå mer en ett par meter sen dog den. jag har kört me självrinnade tank för bensin pumpen är paj å de har gått skit bra. men nu ville den inte alls så jag rivde ner förgasaren så ska jag göra rent den men jag passade på att kolla bensin pumpen och såg att membranet (om jag har rätt) va helt slut och sprucket. så jag antar att felet ligger där. Men jag har letat som f*n men kan inte hitta vart man kan köpa ett membran. jag har hittat ett företag i usa men jag har ingen vidare lust att beställa där ifrån. skulle helst vilja beställa över disk eller från ett svenkföretag men kan inte hitta något kanske någon här som vet vart jag kan få tag i ett membran? Bild: skulle vara kul å ut å åka lite båt igen. Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tutte 25 Postad 13 Maj , 2011 ring lg-marin 031-7790520 han fixar det säkert mvh tutte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mer-cury 0 Postad 13 Maj , 2011 okej ska kolla upp de tutte. ge mej gärna mer tips ! går de göra ett eget membran. är de någons om har gj de ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mer-cury 0 Postad 15 Maj , 2011 Ingen som vet ?? ska man skrota motor ``? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 488 Postad 15 Maj , 2011 Men jag har letat som f*n men kan inte hitta vart man kan köpa ett membran. Vad säger de Merc reservdelsåterförsäljare du varit i kontakt med, eller har du bara sökt på nätet? I så fall förstår jag att du inte hittat något närrmare än USA. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
akkali 0 Postad 17 Maj , 2011 Jag köpte nytt bränsle membran och impeller till min -66 mercury 50 hk från marindemontering i Luleå idag, membranet gick på 125:- tror jag, testa där. www.marindemontering.com 0920-21 19 59 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser