Elpadino 0 Postad 13 Maj , 2011 Hej! Skulle vilja ha ett smidigt sätt att mäta vindhastighet, jag har ju windex i masten så riktningen är inget problem. Har en handburen mätare men jag tris inte riktigt med den utan skulle vilja mäta hela tiden. Båtaffärernas mätare är lite för mycket pengar och jag har sneglat lite mot elvaruhusens väderstationer. Någon som har tips på lösning? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 13 Maj , 2011 Jag fick en sån väderstation i pressent. Monterade den på taket med ett visst besvär. Det fungerade klockrent - några veckor. Sen skar vindmätaren ihop. Var uppe ock kollade. Fick vindmätaren att snurra - en liten stund - samtidigt som jag konstaterade att jag nog inte skall gå på tak mer än absolut nödvändigt något mer. (har jobbat som linjemontör och klättrat i mängder med skamplagg till stolpar och har aldrig haft problem med höjder tidigare) Visst är en riktig vindmätare till båten dyrare, men min har fungerat i ett år nu - över hela vintern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser