aland 1 Postad 12 Maj , 2011 Jag ska åka och hälsa på dottern i sommar och hon bor inne i Gävle. Har sökt på lite gästhamnar och den som är närmast är Fliskär. Jag såg att dom bara har två gästplatser samt övrigt som är ledigt. Vad är chansen att få plats där i juli??? Nån som vet??? Ha en bra båtsommar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 12 Maj , 2011 Jag var i Flisskär sommaren 2002 med min L32;a. Fast jag visste inte att det hette så - förrän du skrev det. . Såg inte att det fanns några gästplater alls när jag kom, utan la mig längst in vid mastkranen. Jag skulle fixa nått i masttoppen, så jag kanske bara tittade efter mastkranen. Först dagen därpå fick jag se gästplatserna vid yttre pononbryggan. Det var en ganska lugn och fin hamn, det jag upplevde. Patade med en del trevliga människor. Det brukar alltid gå att fixa en plats, Men man får kanske inte va allt för blyg. Men inte otrevligt påstridig heller. Gick in och la mig vid nån av pirarna in mot Gävle. Där var det inget vidare att ligga och vandringen in till centrum var enormt lån och tröttsam. Brännande sol och varmt nåt så förskräckligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snipan_71 0 Postad 13 Maj , 2011 Chanserna att få en plats i juli är väl ganska goda, annars så ha du gästplatser inne i Gävle(Gavleån), de fyra bojplatserna nedanför Alderholmsbroni Gavleån. http://kartor.eniro.se/m/aQEnG Trevlig sommar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stan 64 Postad 14 Maj , 2011 Att hitta en gästplats på Fliskär i juli är 100 % säkert, många som ligger där är borta på semester så i juli är hamnen aldrig full trots endast 2 ordinarie gästplatser. Ring Ulla på kansliet 19 35 77 så löser hon detta. Senast ändrad av Stan | 14 maj 2011 | 08:08 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 14 Maj , 2011 Ligger den bron kvar? Det är det sämsta man gjort i Gävle för båtsporten. Tänk vilken fin hamn man hade haft om man inte byggt den makalöst idiotiska bron. Vi skulle får mer besättning i Gävle och eftersom jag bott i Gävle några år på 60-talet och visste läget hade jag sagt åt dem att gå till ån nedanför järnvägsstationen. En promenad på hundra meter. Nej den gubben gick inte. Det var stopp för oss en km innan järnvägsstationen. Det fanns visserligen ett par platser så det gick ändå men nåt besök i stan blev det inte. Kändes inte precis gästvänligt där ute i industriområdet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snipan_71 0 Postad 14 Maj , 2011 Håller fullständigt med dig, bron var det sämsta man kunde ha byggt för Gävles båtturism. Nu byggs det ett bostadsområde som heter Gävle Strand nere där industrierna låg så det är inte så öde lägre. Tänk om fartygen kunde gå ända upp i ån som förr i tiden, ja tänk om, jävla politiker som förstört en fin å Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
aland 1 Postad 14 Maj , 2011 Jag tackar för alla svaren jag fått. Det skulle vara fint att ligga i gavle ån men är det så att man inte kommer upp i den? Men Fliskär blir helt ok det med. Ha en bra sommar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 14 Maj , 2011 Vad säger Snipan om segelbar höjd? Hur hög är flaggstången på båten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser