mlagerstedt 0 Postad 12 Maj , 2011 Såg i en tidning för ett tag sedan en skyddslist mot slitage från tex skot. Listen var tunn och gick att böja efter båtens form och limmades fast. Någon som vet vart jag kan få tag i denna? Genuaskotet äter upp båten på ena sidan så jag hade behövt den där. /Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pirayan 37 Postad 12 Maj , 2011 Hallåj. Jag tycker mig ha beskådat det du söker på tradera vid flera tillfällen. Tänkte själv se hur det kan tänkas bli i stäven. Har fula märken där och det kanske blir lite snyggare med rostfritt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 12 Maj , 2011 Vad är det för material i listen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonasP 71 Postad 12 Maj , 2011 Här kanske? http://www.happyyachting.com/produkter/batvard.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kalledrag 3 Postad 12 Maj , 2011 Eller här? http://www.kuntze.se/index.asp?sidid=25&oldSidid=27&ArtGruppnr=590&UnderArtGrupp=A&ProduktOmrade=Gummilister & borstlister&SokOrd=undefined Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mlagerstedt 0 Postad 13 Maj , 2011 Hej, Tack för alla svar. Listen jag såg var i tunn rostfri plåt och fanns i lite olika storlekar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sueco 6 Postad 13 Maj , 2011 Har också sett den på blocket men hittade ingen nu. En tunn plåt av rostfritt med 3M klister, måste finnas någon båtfirma som har det. Hittar du någon firma så lämna gärna en länk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
naffatS 3 Postad 13 Maj , 2011 Jag har epoxilimmat en bit 0.5 mm rf plåt ( från vattenbehållaren i en slaktad tvättmaskin) som slitageskydd mot rullgenuans manöverlina. Jag förbockade plåten (gärna överbocka) innan limningen. Sedan gäller det att anordna lämpligt limtryck med spännband eller tyngder. Plåten sitter som berget ännu efter 7 år. Staffan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser