Pinglan 0 Postad 12 Maj , 2011 Någon som har förslag när min knopmätare/logg inte funkar...vad gör man? Ska vajern bytas/smörjas? Båten är 25 år och detta är ett orginalinstrument. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 12 Maj , 2011 Du har troligen en sumlogg och är inte propellern under båten trasig så har vajern rostat vilket inte är helt ovanligt den går hyfsat lätt att byta om båten står på land. Reserv vajer säljs av många båttillbehörsfirmor. Har du redan sjösatt skaffa en handhållen GPS. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maximarcus 8 Postad 12 Maj , 2011 Jag hade låtit loggen gå in i instrumenthimlen. Hastigheten den visar/visade är visserligen fart genom vattnet, men precisionen brukar vara riktigt dålig. Jag hade nöjt mig med en GPS, jag har gjort precis så i min båt. /Marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sa0azs 0 Postad 8 Juni , 2011 Min ickefungerande logg i nya båten visade sig var kopplad via en strömbrytare. Med den på fungerade den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser