Gå till innehåll
tisdag 03 december 2024
kornis

Det levande sjökortet från sjöfartsverket, ostkusten

Rekommendera Poster

Hej, tänker köpa ostkustvarianten Ystad-Arholma, är det någon som testat Det levande sjökortet på ostkusten. Jag har en bärbar pc med en extern gps mottagare. Är det bra nogrannhet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Kornis! Ja, jag köpte DLS till denna båtsäsongen. Det fungerade väldigt bra. Jag har en Magellan Gold och en bärbar Siemens dator. Kopplingen mellan enheterna var inga problem och det tog bara några minuter innan allt var igång. En fördel DLS är att man känner igen sig när man tittar mellan det vanliga och det digitala sjökortet. Läste att det kommer en ny verison av DLS till nästa säsong. Kan kanske vara värt att vänta in den. // Granen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Leif

Jag har haft DLS med buggar, CD skivan som måste finnas till hands, svårhanterligt för datorovan etc, jag har nu bytt till gratisprogrammet SeaClear och med sjökort från www.bernberg.se och detta fungerar 100% bra och är enkelt. Installationen var det mest suveräna jag varit med om, in med CD:n ett lösen och hela baletten var installerat och startat utan en massa val och frågor med mera.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...