Gå till innehåll
onsdag 05 mars 2025
rumpnisse45

Köpa båt -HJÄLP

Rekommendera Poster

Tjenare!
Funderar på att köpa en liten båt jag hittade på blocket! Här är den: Styrpulpet dgs aluminiumjolle | Jönköping | Blocket

styrpulpeten. Ingen skönhet men det går att ordna. Nu till frågan: Hur stor motor går det att hänga på en sån här båt? I annonsen står det att den planar med en 9 hk, men i ett mejl jag fick av snubben sa han att förra ägaren hade en på 25 hk. Hur många Hk behöver man för att åka ring (kanske vattenskidor) lagom snabbt? Funkar det med en sån här båt? Jätteliten är den ju inte, 3,8 * 1,6 duger ju. Tacksam för svar snarast!

/MVH

PS. En fråga till: är den värd 3000:- tycker ni? ds.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, hade en gång i tiden en Flygfisken, den är 3,40 x 1,40 om jag inte minns fel.

Hade först en 45hk på den vilket var alldeles för mycket och sedan en 25hk vilket passade bättre.

En båt i denna storleken är inget trevligt att köra när någon åker skidor bakom.. Det beror kanske på vad åkaren ifråga väger i och för sig men det är en väldigt liten båt.

Om den är frisk i plasten är den väl värd 3000 om du själv tycker det. 3000 är ju dock utsatt pris, pruta går alltid.

Lycka till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...