Gå till innehåll
lördag 15 februari 2025
Zer0

Yamaha 75hp -84 tempmätare

Rekommendera Poster

undrar om det finns en tempmätare till min motor eller nån annan man kan sätta på blocket eller någe?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

vill ha en man sätter på blocket/cyl eller så, ingen som sitter vid skvallerstrålen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Orginal tempmätare, givaren sätts i toppen, instruktioner följer med instrument/givare. Det finns såklart oxå lösningar från andra tillverkare.

http://www.yamaha-motor.com/outboard/accessories/acscitemdetail/5/406/1349/8797/all/2/2329/0/detail.aspx

Personligen föredrar jag vattentrycksmätare före tempmätare. Då ser du direkt om du tappar kylvatten, långt innan du har så lite vattentryck att tempen sticker.

http://www.yamaha-motor.com/outboard/accessories/acscitemdetail/5/406/1349/8797/all/2/2327/0/detail.aspx

Tyvärr har jag för mej att de monteras i samma hål så man kan inte ha både och.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

finns ingenstans i sverige dom säljer sådant?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Självklart kan vilken Yamaha-handlare som helst plocka hem grejerna till dej, använde USA-sidan för den presenterar instrumenten bra. När du kollat svenskt pris tror jag nog att du blir sugen att handla i USA istället. Yamaha Scandinavias prissättning ligger nånstans mellan ocker o stöld. Jag brukar handla av boats.net, funkar alltid mycket bra, tänk bara på att moms o tull tillkommer på både priset o frakten

En fördel om det är vattentrycksmätaren du vill ha är att den är graderat i bar isf psi om du handlar här hemma, om det är värt dubbla priset är väl mer tveksamt.

Sen har t ex Faria och VDO säkert oxå instrument som men det har jag ingen koll på,  vilken båttillbehörsbutik som helst säljer ju dom.

Senast ändrad av jarb | 12 maj 2011 | 09:28

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tack får hoppas det går utan i sommar så får jag fixa det efter, när man har lite mer pengar, förresten skrev visst fel år skall vara 1983 är det stor skillnad på växelhusen från -84 o -83? för jag beställde impeller o glidplatta till -84 kollade fel, funkar det tror du?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...