Gå till innehåll
lördag 21 december 2024
blacklight

Borgholms gästhamn

Rekommendera Poster

Tjena. Jag och några kompisar tänkte spendera midsommar i borgholms gästhamn i år. Tyvärr är det svårt att få tag på någon i hamnen för dom öppnar tydligen inte för ens i juni. 

Är den någon som har erfarenhet av Borgholms gästhamn? När kan man boka och hur snabbt försvinner platserna. Vad kostar en natt och är det någon åldersgräns över midsommar? 

tacksam för snabba svar så jag inte missar en plats på öland i år :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Normal är det väl bara att gå dit och lägga sig. Dom har ju 150 gästplatser och det gäller naturligtvis först till kvarn. Det finns ju några hamnar som infört bokningsystem, vad det nu skall va bra för. Men inte Bornholm - för småbåtar.

http://www.borgholmsgasthamn.se/

Borgholms Gästhamn
Koordinater:
56° 52,9 N
16° 39,0 E

Hamnkapten Anton Edvardsson
hamnkapten@strandborgholm.se
Tfn. Hamnkontoret:
0485-56 08 36 / 0707-58 28 59

Öppettider

Lågsäsong 1/5-21/6 samt från 15/8

Fredag 18.00 - 20.00
Lördag 08.00 - 10.00 & 18.00 - 20.00
Söndag 18.00 - 20.00

Bokning av hamnplats

Vi tar bokningar endast av stora båtar över 12 meter.
Alla bokningar sker via hamnkontoret.

Senast ändrad av toaen | 10 maj 2011 | 13:45

post-945-1394236702,8355_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för snabbt svar. Du vet inte om man måste vara 20 år eller om det räcker med 18?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har aldrig hört talas om att det är någon åldersgräns för att ligga i en gästhamn.

Å andra sidan har jag inte dom problemen som du harwink

Såna dagar som du funderar på håller jag mig långt från den typen av hamnar.

Det var lagom många gästbåtar när jag var i Borgholm sist. Som du såg på bilden var vi tre. Min båt är den till vänster med mörkare skrov och en gummibåt uppdragen mot aktern.

post-945-1394236702,9818_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Just på Öland har det varait hårda bud för ungdomar efter att det varit mycket fylla och bråk. En del Campingplatser släpper inte in ungdomar för att få lite lugn och ro så jag förstår frågan. Bäst är väl att höra med hamnkapten vad som gäller. Förhoppningsvis är det inget problem

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är nog inte bara på Öland.

Jag bor själv i en turistkommen. Ångrar djupt att jag inte stannade till och tog ett kort på en av Campingarna där man till skyhöga priser tog emot ungdomar. Jag har aldrig sett nåt så grisigt. Det tog ett antal personer flera dar att städa upp efter all skit ungdomarna slängt runt sig över midsommarhelgen.

Egentligen skulle man inför en sån helg satt upp vägspärr vid komungränsen och bara släppt förbi komuninnevånare. wink

Nu tror ju inte jag att frågeställaren åker till Borgholm för att supa, slåss och förstöra. Han åker naturligtvis dit för att njuta av sjölivet och allt som det ger - eller kan jag ta så fel?

tommy

Senast ändrad av toaen | 10 maj 2011 | 21:52

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hahaha nej skälklart Tomy tänkte jag inte åka till öland för att slås och förstöra! Men antar att inte ungdomarna har ställt till det så mycket i gästhamnarna förrut och därför kanske det inte har införs några speciela restriktioner?

Så skälvklart tänker jag inte förstöra vårat fina ryckte! smiley

mVH John

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I ditt svar ovan säger du att det du inte skall göra två av de tre parametrarna som jag angav. Dessvärre är det ju den första, den som du inte tog med som är den värsta och farligaste. De två andra är bara en följd av att man ohämmat ägnar sig åt en första.

Sen har jag väldigt svårt att förstå varför man måste supa sig redlöst berusad om man är ute och skall ha roligt. Dels blir det så många konsekvenser runt omkring och del kan man väl knappast komma ihåg att man har haft roligt när man ligger praktiskt taget helt borta från världen och spyr på de mest otänkbara ställen.

Spriten har förstört alltför många människors liv. Tyvärr har jag sett det på allt för nära håll. Av den anledningen dricker jag aldrig sprit. Jag har kanske inte haft så roligt under mitt 62-åriga liv, men jag kommer i alla fall ihåg det mesta jag varit med om. Alla mina grundstötningar texwink

Tat lungt över midsommar helgen och annars också. Sen finns det en ofantlig mängd fina ställen att åka till - som alternativ till Bornholm och Smögen mm.

Tommy

som nu skall åka till Smögen och ideellt hjälpa till att iordningställa en lokal på Smögenbryggan där ungdomar och andra kan få hjälp under tex midsommarhelgen, och som drivs utan vinstintresse.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...