Elpadino 0 Postad 10 Maj , 2011 Hej! Eftersom jag i dagsläget inte har råd att investera i ett sittbrunnskapell, så har jag en idé. Tidigare ägare har gjort en presenning som passar att lägga över bommen och sedan spänna fast i mantåget, prblemet är att det blir en skarp vinkel från bommen ned till däcket och som stjäl mkt utrymme. Då kom jag på att om man tar någon typ av lattor som kan hålla upp ändarna på presenningen så blir det en naturligare böj på det. Nu till frågan: var kan jag hitta lattor som är så pass långa (ca 2 m) som jag kan montera på presenningen? Tacksam för alla tips och idéer! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 194 Postad 10 Maj , 2011 Glasfiberlattor till segel finns i tvåmeterslängder hos de flesta leverantörer av båttillbehör. Om de håller till detta vet jag inte. Ett alternativ kan ju vara VP-rör (elrör) från närmsta byggvaruhus. Kostar och väger lite. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sy_Amiga 1 Postad 10 Maj , 2011 Eller tältpinnar. Vårt sittbrunskapell bärs upp av den typen av tältpinnar som finns i kupoltält. Köp ett billigt kupoltält och sno pinnarna! Rusta har ett för 99:- http://www.rusta.se/talt_are_2_man_gra_bla_cp75151062.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vegabjorn 18 Postad 10 Maj , 2011 kan funka att böja till ett mjukt plastbelagt kopparrör som man trär ner i vinchen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Elpadino 0 Postad 10 Maj , 2011 Tältet var ju en kanonide! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser