Skanebat 0 Postad 9 Maj , 2011 Hej! Jag är sugen på att installera en dusch vid badbryggan. Hur pass krafig vattenpump behöver man för att få hyffsat flöda i duschen? Såg att det fanns några som började på 6l/min upp till 14l/min. Det skulle helt klart vara skönast att ha en pump som går igång så fort man trycker på knappen på duschslangen när man kommer upp från vattnet. Tack på förhand! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hawthorne 0 Postad 20 Maj , 2011 Hei, jeg lurer egentlig på det samme. Har en Yamarin 64 DC. Vurderer denne: http://seatronic.no/dusj-c-68/kaldtvannsdusj-med-pumpe-p-296, sammen med en vanntank. Mulig de sender til Sverige, ellers finnes kanskje tilsvarende i svenske butikker. -Jørn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 21 Maj , 2011 Ska du ha varmvatten också.... jag är inte ironisk. Menar bara att det är ett avstånd från VV-beredaren till akterspegeln. OM du inte ordnar en cirkulationspump som i hyreshus så tar det en stund innan varmt vatten kommer. Lärde jag mig ... efter att ha isolerat slangarna. ( det hjälpte inte ) Däremot kommer ju vatten direkt på akterspegeln om det är tryck i systemet. Ett tips. Sätt in en liten tryckutjämnare / hydrofor / tank i systemet så får du jämnare tryck. Hur högt beror på hur du styr pumpen. Är det pumpens avkännare eller sätter du in en extern? På det viset blir det i viss mån oviktigt vilken kapacitet pumpen i sig har... om du inte gör av med 20-30 liter på akterspegeln vid din dusch, då spelar det självklart roll. Och glöm inte att tömma på vintern... Senast ändrad av Funkis | 21 maj 2011 | 12:49 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hawthorne 0 Postad 22 Maj , 2011 Vamtvann i dusjen på en daycruiser? Nei... -Jørn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
facil26 3 Postad 22 Maj , 2011 Hejsan om du är med en större inombordare m färskvattenkyln, kan du strypa spillvattnet som skall ut gemensamt m avgaserna väldigt kraftigt o få ljummet vatten genom duschmikrofonen på badbryggan, då funkar det när motorn blivit ordentligt varmkörd. Detta praktiserade jag på en båt för över20År sedan vilket väkte stor munterhet i gästhamnen. Även hustrun uppskattade att slippa skala potati o rensa fisk i iskallt vatten, men motorn måste vara i gång så det är ej så miljövänligt Men allt är möjligt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 22 Maj , 2011 Ta en tunnare slang eller rör för varmvattnet. Då går det snabbare att få fram det och det går åt mindre varmvatten. Självklart? men sällan nån tänker på det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser