Gå till innehåll
fredag 07 februari 2025
Slamkrabba

Bottenfärg - sjösättningstid

Rekommendera Poster

Håller på att lägga några lager Gelshield 200 på båten och ska givetvis sedan lägga på en bottenfärg. Vilken av Internationals bottenfärger det blir vet jag inte än. Antagligen Micron Eco.

Måste båten sjösättas inom en viss tid från det att bottenfärgen målats på? Eller gör det inget om båten blir liggande på land typ en månad eller så? Har lite annat att pyssla med, och det vore skönt att ha botten klar så att säga...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Läs på burken, där brukar det stå.
Vi har i dag lagt näst sista lagret Gelshield 200. Hoppas nästa helg få på sista lagret och efter det bottenfärgen. Mest kritiskt är det korta fönster då man kan lägga på bottenfärg efter epoxin. Lite olika beroende på temperatur men i praktiken måste man lägga på epoxi på morgonen och bottenfärg på eftermiddag/kvällen om det ska bli bra.
Med vår bottenfärg (också en Internationalfärg) kan man vänta 30 dagar innan man sedan sjösätter men med Micron Eco vet jag inte.

Senast ändrad av ciaraud | 08 maj 2011 | 19:47

post-2001-1394236702,4024_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp. Hade ingen bottenfärgsburk att läsa på bara... Men det fanns ju fina datablad på färgerna på internationals sajt såg jag sen :) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...