666D3 64 Postad 7 Maj , 2011 Det började med en sväng förbi Sandholmarna och sedan en sen lunch i Napoleonviken. Därefter fick vi för oss att åka till Gustavsberg och kika lite. På hemväg kändes Baggensstäket så lockande att vi till slut rundade Djurgården efter ett stopp vid Fjäderholmarna. Massor med klipp blev det innan batteriet tog slut efter passage genom Djurgårdskanalen som såg ut som KRIGET. Tänkte snickra ihop en film från sträckan Baggensstäket-Sthlm i morgon. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 209 Postad 7 Maj , 2011 Såg du någon ubåt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 7 Maj , 2011 Nej men en stor militärsvävare vid Nacka Strand och sedan alla militärbåtar som var i kanalen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 8 Maj , 2011 Det blev mycket klippande för att få ned längden. Här är iaf Stockholms sydligaste inlopp om man bortser från Södertälje. Ibland köer under sommaren men nu nästan inga båtar alls. Gissningsvis tar det 30 min innan man kan se den och 1 tim innan den syns i HD. http://www.youtube.com/watch?v=atUArrs3JLA Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wingan 71 Postad 8 Maj , 2011 Trevlig video. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 8 Maj , 2011 Tack. Dålig färg i motljuset såg jag nu. Idag blev det en sväng utanför Nämdö istället där vädret var kalas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 527 Postad 8 Maj , 2011 Fin video tycker jag också! Hur kom militärbåtarna in i kanalen? De kan väl knappast ha kommit under Djurgårdsbron och Djurgårdsbrunnsbron? Såg lite larvigt ut när de stod där med sina AK5-or och spände, tycker jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 8 Maj , 2011 trevligt med en vår tur. här är en sommarvideo från förra sommaren, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stephan_D 73 Postad 9 Maj , 2011 Trevligt! Gick igenom Baggensstäket i andra riktningen i Lördags vid 14:30 men såg inte att vi kommit med på filmklippet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kjellebilder 0 Postad 9 Maj , 2011 Trevlig film! Som sagt hur fick dom in militärbåtarna?? /Kjell Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 9 Maj , 2011 Jag gissar att militärbåtarna hade ballasttankar som de fyllde. Jag tror att vi gick in i Bohålet mellan 15-16 och tillbaka vid 19 tiden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser