Gäst blondbella Postad 6 Maj , 2011 Hej Allihop Har hört av och till frågor ang VW marins motorer. Har en TDI 265 6 i min Falcon. Fungerar ypperligt. Om intresserad ställ gärna frågor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella Postad 6 Maj , 2011 Hej Igen Bifogar bild på installation så ni kan se hur den ser ut Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella Postad 6 Maj , 2011 Bilden kom uppenbarligen inte med Försöker igen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella Postad 6 Maj , 2011 Tja Verkar som om att jag har uppenbara problem att bifoga billder. Finns det någon begränsing i storlek .. etc Alla tips emottages tacksamt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 7 Maj , 2011 Jepp men 800X600 fungerar iaf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella Postad 7 Maj , 2011 Hej Tack ! Har lite dåligt med tid just nu men kommer att göra ett nyttt försök senare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella Postad 26 Maj , 2011 Hej allihop Är fortfarande väldigt ny i detta forum men trodde att det fanns intresse för andra motorer utöver penta och mercruiser. Bytte nyss propellrar från 1st 20 1 st 22 till 24 på båda.. ( har en bellla falcon -09 med 1 st VW 265 TDI) resultat = Ingen förrändring på maxvarv dvs 200 varv ö varv men 2 knop, =39 knop. ganska märkligt iofs har motorn ett ganska hätfigt vrid 570 nm men ändå.. Vore kul att höra om ngn annan på detta forum har erfarenhet av detta el ev synpunkter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella Postad 26 Maj , 2011 OK ! Nu förstår jag varför penta o MC domminerar marknaden . iofs ok om man vill ha och betala ett fantastiskt överpris för gammal teknik och va i komfortzonen (stenålder) ..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 26 Maj , 2011 Jag tror nog intresset är stort och jag hade nog själv valt VW om det valet hade funnits till våran båt. Har aldrig ägt en Volvo tidigare men flera bilar från VAG. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hstrom 2 Postad 26 Maj , 2011 Hej, Vad fick du ge för en sådan motor? Vad använder du för drev? Skulle ju kanske vara intressant för framtida motorbyte. /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella Postad 26 Maj , 2011 hej Motorn satt i båten när jag köpte den- Men var faktiskt ute eftr en nimbus nova el ev en AQ 26 (iofs väldigt bra båtar) men motorerna inkl penta med 360 hp känndes väldiigt seg. Testade även falcon med både 230 hp o 320 hp. 320 iofs ok men väldigt baktung. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella Postad 15 Juni , 2011 Hej Ursäkat den fantastiskt långa svarstiden och det ofullständiga svaret. Det sitter ett Bravo 3 diesel x drev på. Tänkte passa på att fråga rörande propparna om det finns ngn som kan tipsa ang ökad stigning 26 or borde kanske vara rimmligt ? Men med tanke på i mitt tycke märkliga resultatet av bytet beskrivet i mitt tidigare inlägg blir man ganska konfunderad/osäker på resultatet. Alla tips emottages tacksamt ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser