Guugi 0 Postad 6 Maj , 2011 Tjena, Jag har en ny yamarin DC 64 och jag undrar hur jag bäst tar hand om teaken. Ska jag olja in den nu på försäsongen eller endast tvätta bort fabriksdamm och olja på hösten. Någon som har erfarenhet av hur man bäst bevarar teaken får jättegärna dela med sig av sina kunskaper Hälsingar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Paliswe 3 Postad 6 Maj , 2011 Sök på Danish Oil i detta forum, där finns rekommendationer. Jag skulle olja nu och sedan en gång till på hösten inför vintern. Annars riskerar man fläckar under sommaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 233 Postad 6 Maj , 2011 Lyssna vad tillverkaren rekommenderar, eftersom båten är ny... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 6 Maj , 2011 för bästa reslutat ska du endast använda originalprodukt nn från xx., allt annat innebär att du och din släkt kommer att drabbas av olyckor i fyra led, och din båt går på grund Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 233 Postad 7 Maj , 2011 Du har rätt, Marexxx. Men eftersom viss nåt är känslig för t ex olja kan det vara bra att kolla om man kan olja teaken enligt båttillverkaren, annars kan nästa inlägg från frågeställaren vara min nåt är klibbig, vad gör jag nu?... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser