175br 0 Postad 6 Maj , 2011 Hej Den öppningsbara rutan på min 175br-08 har på någotvis gått sönder i vinter fast den stått i ett båthus... Nu till min fråga var hittar man en glasruta till denna modell. den lokala glasmästaren kunde inte göra en sådan ruta... vill nu ha tips och råd på vart man kan vända sig för att få ett pris och ett leverans datum. Måste nu sätta dit en ruta av plast för dom skall in i båthuset och byta ut all el och båten måste ut.men jag vill ha en riktig glas ruta då man har barn som springer där och den blir lätt repig. Tacksam för svar //Claes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pejon 1 Postad 6 Maj , 2011 Hejsan, jag hade väldiga problem att få tag i flybridge rutan på min 2556 i Sverige. Jag vände mig till en firma i Norge www.usboating.no som var väldigt bra att ha göra med. Det tog bara en dryg vecka så hade dom skickat mig en ny. Mvh Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sparre 5 Postad 7 Maj , 2011 Gå in på e-bay och sök. Finns massor av företag som säljer delar till Bayliner. Hittade ett par stycken som säljer vindrutor och även vissa lösa rutor. Fungerar det förresten att uppgradera med en välvd ruta som kom på senare modeller kanske det är roligare? Här hemma i Sverige misstänker jag tyvärr att man blir rånad för en sådan ruta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser