Gå till innehåll
fredag 31 januari 2025
Friendship_II

Bayliner 2355 instruktioner

Rekommendera Poster

Vi har precis skaffat en Bayliner 2355 -96 och har precis varit ute på jungfrutur. Problemet är att förre ägaren har knappt använt båten och kan i princip ingenting om båtens funktioner. Motor och drift har jag fått hjälp med och det fungerar alldeles utmärkt.

MEN övriga funktioner som var fyller man tex på färskvatten? Hur sätter man på kylen? Hur sätter man på färskvattenpumpen? Kanske dumma frågor, men ganska väsentliga för oss. Naturligtvis kan jag klura ut dessa saker men tänkte att det kanske finns någon som har samma båtmodell som kan hjälpa oss? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har haft en 2355:a innan, mycket trevlig båt. Grattis!

Kylen slås på med en lite knapp brevid frysfacket till höger om termostatvredet, beror såklart på vad det sitter för kyl i men så var det på min.

Färskvattenpumpen styrs genom en knapp till vänster ovanför kylen, i framkant på köket.

Om du inte har någon utvändig påfyllning av färskvatten så måste du fylla på tanken i motorrummet, det sitter 2 tankar (om du har septitank) på styrbord sida, bara att öppna locket på den översta och fylla på, Lite bökigt men man vänjer sig:)

Bara att fråga om det är något mer du undrar över!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej. Har en 98:a med alla manualer. ulf-berggren@hotmail.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...