retepnosslo 0 Postad 5 Maj , 2011 hej Är det någon som vet var man kan få tag på mässing U-profil 15x15x2? Tacksam för snabba svar /Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
K_Haddock 45 Postad 6 Maj , 2011 Mässing vet jag inte. Men är du intresserad av guld-eloxerad aluminium 17x17, kanske jag kan hjälpa. Dra ett mail om intresse finns. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
henriknil 42 Postad 6 Maj , 2011 Hej behöver du reparera ramen till gummiduken så kan du kolla i inredningen, tex glidskenorna till garderobsdörrarna, där kan det finnas så att du kan ta en bit, om det var till det du behövde mässingsprofilen. Jag har en orrskär 850 och det var en stump som måste bytas pga urzinkning jag det hette, men det var bara på en liten bit ca 10cm som det var dåligt och jag såg inte att det fanns dessa profiler heller just då, så jag fick en verkstad att göra en kopia av ramen i en järnprofil med dessa mått som jag rostskyddsbehandlat, men det skulle nog vara bättre att fixa till ramen med en mässingstump istället. Henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser