bigl 0 Postad 5 Maj , 2011 Hej Är sedan ett antal år medlem i mariguiden, det har gett mycket nöje att läsa och delta i diskussioner på motorbåtssnack och övrigt snack där trådarna handlat om båtar för och nackdelar med olika modeller, skärgården, matställen, resrutter, smultronställen, promillegränser, frågeställningar om båtköp och den typen av inlägg. Någonting har dock hänt med trådarna i motorbåtssnack, nästan varje tråd handlar om mekanik, hur man byter vattenpump, vilken skruv passar i vilket hål, hur får man bort en rostig mutter, hur smörjer man ett gasreglage osv. Ovanstående ämnen är roligt att läsa för dem som tycker om att meka men det finns ju ett forum som heter mekanik skriv frågorna där. som det nu är blir motorbåtsnack ytterligare ett mekarforum och därmed tråkigt och ointressant för dem som inte gillar att meka. Är jag ensam om att tycka detta eller finns det fler som noterat samma sak som jag? Lennart Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 5 Maj , 2011 Varför dela upp det på en massa underrubriker överhuvudtaget. Jag läser bara under huvudrubriken Bryggsnacket. Där finns ju de 70 senaset uppdaterade trådarna. Visst ger ju de olika avdelningarna som man ser i bryggsnacket en fingervisning om vad det är för ämne, men frågeställningarna är i många fall lika vare sig det är en motorbåt eller segelbåt. tommy inbiten seglare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 5 Maj , 2011 Enig med Toaen! Läser en Norsk sida där kör man utan underrubriker, och det funkar bra enligt min mening. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaManiac 37 Postad 5 Maj , 2011 Enig med Toaen och Tommy(Pentax). Det skulle fungera ännu bättre om alla rubriker var tydliga så att man kan sålla bort mindre intressanta inlägg direkt. Hugger själv på inlägg av typen Önskar svar bara när jag har tid och nyfikenhet till övers. Sea Maniac Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wahlis 23 Postad 5 Maj , 2011 Ta bort underrubrikerna själv läser jag bara de senast uppdaterade trådarna för att se om det kommit in några intressanta ämnen. När jag vill veta något specifikt så använder jag ändå sökfunktionen och struntar i vilken kategori mitt svar ligger i om det löser det problem jag har. /Wahlis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 5 Maj , 2011 Har man båt måste man gilla mek =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 194 Postad 5 Maj , 2011 Instämmer, men det är inte samma sak som att man gillar att läsa om det... :-) F ö gör jag också som Toaen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 5 Maj , 2011 Som den förtappade mäniska jag är läser jag allt och uppskattar då att det ligger i tidsordning med de senaste inläggen lätt läsbara. Kul bara att se om det är något man kan bli intresserad av. Helst ska det inte bara stå Hjälp eller vad är detta för båt utan gärna kort intressant rubrik för hugade problemlösare att hugga på. Jag kan tänka mig den som inte är lika tokig vill ha uppspaltat och lätt att finna lösningar snarare än att låta fingrarna löpa över tangentbordet Det är inte alltid lätt att finna det man söker har jag märkt då jag själv vill ha nån lösning på ett problem. Då skapas en ny tråd och det är alltid kul. Kan tänka mig att det också är sajtens ägare att det ska bli så mycket trådar som möjligt och ge många besökare. Gärna så svårt som möjligt att hitta. Jämför strategin i affärerna där man gör det svårare att hitta så man ska köpa mer medan man letar bland alla hyllor. Jag bojkottar dessa butiker och handlar mer och mer i den lilla butiken. Tid är pengar sa man alltid förr när man jobbade mycket. Tid som kunden irrar runt i butiken är pengar för butiksägaren. Inte för vi dumma kunder som går på tricket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 5 Maj , 2011 Brukar också gå in under bryggsnack och kolla vilka nya/intressanta trådar som är på tapeten. Slås dock ofta av att motorbåtssnack mycket handlar om mekaniska problem. Är glad att jag har segelbåt (och en mek-kunnig gubbe när något tekniskt inte funkar.) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 5 Maj , 2011 Jag går också in på Bryggsnack. Är jag osäker på en tråds innehåll håller jag pekaren över så kommer texten i första inlägget upp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BraFlyt 1 Postad 5 Maj , 2011 TS har såklart helt rätt! Dock verkar det inte störa så många eftersom det är inte är så hög omsättning på trådar/inlägg här utan man klarar sig bra på att hålla sig till Bryggsnack. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser